Mango smoothie

Banaan ♥ Mango Smoothie

Ingrediënten voor ca 550 ml smoothie 2 personen

  • 2 rijpe bananen
  • Halve rijpe mango 
  • 1 stukje verse gember duimgrootte 
  • Ca 200 / 250 ml Mangosap ( ik gebruik Coolbest)  er zit best veel suiker in vruchtensap, je kunt ook alleen water gebruiken of ongezoete amandelmelk 
  • Ca 300 / 350 ml water 
  • Eetlepel kokosolie: kokosolie bestaat uit gezonde vetten. Dit helpt je lichaam ook om de natuurlijke suikers in de smoothie langzaam op te nemen

 

Optioneel: 

  • Extra fruit bijvoorbeeld een gele kiwi smaakt hier goed bij 
  • Pure Chia Seeds handjevol ( ik gebruik het merk Superfoods van Body&Fit shop) Chiazaad is van nature een bron van eiwitten, bevat vetten en is vezelrijk
  • Lepeltje Vit C  100% puur poeder ( dit gebruik ik vaak wanneer ik me wat minder fit voel of  extra in de wintermaanden
  • 2 á 3 blokjes spinazie of boerenkool uit het vriesvak 
  • Noten , zaden, bessen of peulvruchten naar smaak. Zo’n 15 gram is voldoende. Zelf voeg ik dit niet toe aan de smoothie maar eet ik een handje erbij. Vind ik lekkerder 😉 
  • Extra vezels: de hierboven genoemde zaden en peulvruchten, bladgroenten of bessen helpen je om aan extra vezels te komen. Dit is weer goed voor de spijsvertering en zorgt dat je niet zo snel weer honger krijgt

 

Bereidingswijze:

Doe alle ingrediënten in een mengbeker en gebruik een staafmixer om alles fijn te maken, hoe gladder hoe lekkerder het weg drinkt. Enjoy! 

Tip: zet de ingrediënten de avond van tevoren klaar. Het water , de mangosap en de kokosolie voeg je pas toe op het laatste moment wanneer je gaat pureren. Vooral als je bevroren groenten of bessen gebruikt is het goed om deze langzaam te laten ontdooien in de koelkast terwijl jij je beautyslaapje doet. 

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op