Ochtendroutine

Mijn Miracle Morning Routine

Wat is een Miracle Morning Routine en waar komt het vandaan? 

Hal Elrod schrijft in zijn boek The Miracle Morning over deze ochtendroutine en hoe we hierdoor onszelf kunnen ontwikkelen. In het huidige drukke bestaan hebben we bijna geen tijd voor onszelf, laat staan om aan onszelf te werken of uit te dagen.

Elrod verdeelt zes oefeningen over zijn Miracle Mornings, de Life S.A.V.E.R.S. Deze staan voor Silence, Affirmations, Visualisation, Exercise, Reading en Scribing. Dus : stilte, affirmaties (korte, motiverende en positieve zinnetjes die je tegen jezelf zegt), visualiseren, bewegen, lezen en schrijven. De volgorde en lengte van de oefeningen bepaal je zelf. 

Een half jaar geleden ben ik hiermee begonnen. Ik was vroeger altijd het type van 6 x snoozen  wanneer mijn alarm ging. Sinds de komst van de kleine man in 2015 was hij mijn wekker en was het direct gaan, gaan, gaan. Het gevoel van geleefd worden en weinig tijd voor mezelf begon me steeds meer op te breken toen ik besloot om het heft in eigen handen te nemen en er iets aan te doen. Dit is hoe ik het aanpak:

  • De avond vantevoren zorg ik dat ik al dingen klaar zet, bijvoorbeeld de ingrediënten van mijn smoothie, journal & oordopjes liggen klaar en de koffie staat klaar. 
  • 05:56 min gaat de wekker. Ik zet mijn wekker graag een paar minuutjes voor 6:00 uur zodat ik in bed nog rustig wakker kan worden voordat ik eruit spring.
  • Ik ga naar beneden, zet koffie , geef de kat te eten en start meteen met..
  • Een meditatie. Ik gebruik regelmatig de Meditation Moments App maar ook op Youtube of Spotify staan mooie geleide meditaties of muziek wat je kunt gebruiken. Er zijn ook tal van apps om de tijd bij te houden als je in stilte wilt mediteren. Zelf gebruik ik heel graag een geleide meditatie om zo een bepaald onderwerp aan te spreken en goed ‘ in de meditatie’ te blijven. Mijn favorieten zijn: dankbaarheid, dagelijkse affirmaties en kickstart je dag. 
  • Dan stretch ik meestal een beetje of doe wat yoga. Er zijn ook ochtenden dat ik dit oversla omdat ik daarna toch ga crossfitten. 
  • Journaling: dit is veruit mijn favoriete gedeelte van mijn Miracle Morning Routine. Elke dag schrijf ik mijn intenties en affirmaties op in mijn journal. Ook mijn dromen en verlangens komen aan bod, allemaal in de tegenwoordige tijd om zo de wet van aantrekking in werking te laten gaan. ( Zie onderaan voor een filmpje over de wet van aantrekkingskracht) Ik schrijf bijvoorbeeld: ik ben een geweldige moeder, ik ben een sterke vrouw, ik ben succesvol in alles wat ik doe. Dit helpt me om in een positieve flow te komen, ik zet hiermee mijn intenties voor de dag en voel me hier echt sterker en krachtiger door. Tegelijkertijd visualiseer ik hiermee mijn mooiste leven. Ik zie letterlijk voor me welke dromen en verlangens ik heb en hoe het eruit ziet als ik deze zou bereiken. Dit helpt mij om focus te houden gedurende de dag en mijn doelen te bereiken.
  • Dankbaarheid: een groot onderdeel van het journalen is dankbaarheid. Elke dag schrijf ik minimaal 3 dingen op waar ik dankbaar voor ben. Dit werkt super fijn om je te realiseren wat er allemaal wel is in je leven. Dingen waar je blij van wordt, wat je gelukkig maakt maar bijvoorbeeld ook bedanken voor het lekkere kopje koffie / thee wat je hebt en je goede gezondheid. Helpt je om in het NU te leven. 
  • Ik voel me hier echt positief, relaxed én fierce door en heb elke ochtend als de wekker gaat weer zin om aan mijn dag te beginnen. Heerlijk! Give it a try! 

Daarna ga ik lekker verder met de rest van mijn dag. Nog vragen? Laat het me weten. 

Boekentips: 

Rachel Hollis – Girl, wash your face

Hal Elrod – The Miracle Morning

Mooi filmpje van Michael Pilarczyk over de wet van aantrekkingskracht:

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op